Geïmproviseerd team werkt hard maar komt tekort

Afgelopen zaterdag was het team van Morrenhof Jansen/Dalfsen in de Tulp op bezoek voor hun wedstrijd tegen de Voorhoutsen onder toezicht van behoorlijk wat enthousiaste toeschouwers. Het team van Dalfsen staat op de tweede plaats en behaalde vorig seizoen de Beker. Dit jonge team, dat elke dag minstens een paar uur traint en ook meiden hebben die bij Jong Oranje spelen, heeft wat dat betreft een flinke voorsprong op Foreholte, dat bovendien nu te maken had met een vijftal zieken/geblesseerden. Speelsters uit het tweede team, die hun eigen wedstrijd hadden gespeeld vóór die van het eerste, waren bereid de lege plekken in te vullen. In de 16-39 verloren partij speelde keepster Mayra de Boer toch een hoofdrol met haar geweldige reddingen.

Foreholte begon goed aan de wedstrijd, door als eerste te scoren. Dalfsen startte wat dat betreft nogal stroef of was het te danken aan de verdediging met Britt van Leijden als middenblokkeerster en keepster Myra de Boer. In ieder geval wist Foreholte Dalfsen twintig minuten in bedwang te houden. De stand was toen 6-7. Door wisseling van plaatsen en fysiek/conditioneel kon Foreholte het niet allemaal meer bijbenen en maakte veel technische fouten, waar Dalfsen van profiteerde door o.a. na balonderschepping vele breaks te lopen en deze te benutten. De Voorhoutsen wisten ook zes minuten niet te scoren, waardoor na 30 minuten de ruststand alsnog werd bepaald op 8-17.

In de tweede helft kwam Dalfsen wat meer los van Foreholte, hoewel de Voorhoutsen er alles aan deden om een zo goed mogelijk resultaat op de paarse vloer te leggen. Keepsters Willienne v/d Plas en Romy Verweij vervingen verdienstelijk Mayra de Boer in de tweede helft. Helaas mistten vier speelsters van de thuisclub een penalty. Verder was het tempo veel te hoog in de tweede helft. Halverwege was de stand 13-28 en via 16-33 werd het 16-39. Voor Foreholte scoorden Ramona Vink 4, Chantal Slegtenhorst en Nikki v/d Post beide 3, Kim Schuurbiers en Britt van Leijden beide 2 en Anouk Zwaan en Noëlle Vos 1 maal.

Zaterdag 27 januari gaat de reis naar Geleen naar V & L en hopelijk zijn de zieken en geblesseerden weer van de partij, want Dames 2 heeft haar eigen wedstrijd. Ze hebben hun koppositie vast te houden in de Hoofdklasse.

Geplaatst op 21/01/2018, in Dames 1, Seizoen 2017 / 2018. Markeer de permalink als favoriet. Een reactie plaatsen.