Handbaldames Foreholte naar ruime winst in Breda

Afgelopen zaterdag was de confrontatie met United Breda. Altijd weer gezellig met z’n allen met de bus, is goed voor de sfeer. Wederom waren er aardig wat supporters met deze bus of per auto op deze wedstrijd afgekomen. Het team uit Breda staat op de ranglijst op de laatste plaats met één gewonnen wedstrijd en Foreholte staat, halverwege de competitie, op een tweede plaats op één punt van koploper DSVD, dat deze keer nipt wist te winnen van Gemini. De Voorhoutse dames kwamen tot een ruststand van 5-17 en de eindstand was 13-39.

Foreholte had twee dames met een blessure. Topscoorster Wendy Smits en keepster Williënne van der Plas bleven aan de kant. Junior keepster Romy Verweij viel in en keepte een hele degelijke tweede helft. In de eerste helft liet Mayra de Boer haar klasse zien. Hoewel het niveauverschil duidelijk bleek, moet gezegd worden, dat United Breda bleef streven naar het opzetten van een goede aanval en het hanteren van een open verdediging. Vanwege ziekte werd de wedstrijd geleid door slechts één scheidsrechter, maar de beide teams speelden hun eigen wedstrijd. Foreholte kon zich uitleven in de break. 19 keer was er de gelegenheid en 17 keer was het raak. Zowel als in de break als in aanvallend opzet werd er door de Voorhoutsen goed samengewerkt en moest United Breda geregeld aan de noodrem trekken en ontvingen enkele tijdstraffen en 8 strafworpen tegen. Alle speelsters van Foreholte kregen van coach Ricardo Clarijs speelminuten, dus iedereen kon zich uitleven en scoren. De scores werden verdeeld onder Dana Vincenten 8 x (7p), Ramona Vink 8 x, Marisha v/d Geest en Saskia Kolster beide 4 x, Naomi Hoogervorst, Kim Schuurbiers, Malu Oud en Britt van Leijden allen 3 x, Melanie Zwaan, Nikki v/d Post en Chantal Slegterhorst allen 1 x.

Zaterdag 10 december zijn de dames vrij en zaterdag 17 december om 20.45 uur is er weer een wedstrijd en de laatste van 2016. PSV uit Eindhoven komt op bezoek. Komt allen aanmoedigen, want de dames willen voor de winst gaan.

Geplaatst op 04/12/2016, in Dames 1, Seizoen 2016 / 2017. Markeer de permalink als favoriet. Een reactie plaatsen.

Plaats een reactie