Via deze pagina houden we je op de hoogte van de ontwikkelingen en vorderingen rondom de nieuwe BreakOut.
Voor alle klussen die nog gedaan moeten worden na de oplevering van het gebouw hebben we vele handige Harry’s en Henny’s nodig. Om inzicht te krijgen in de animo en kunde bij de leden willen we graag horen wie mee wil helpen.
HEB JIJ OOK GOUDEN HANDJES OF HEB JE GEEN GOUDEN HANDJES MAAR WEET JE IEMAND DIE WEL KAN HELPEN?
MELD JE DAN AAN OF LAAT HET ONS WETEN!
of rechtstreeks naar Rob vd Graaf, Rob Kolster, Dirk Frijlink of Ron Hoogervorst
Hoe leuk is het om straks in je eigen verenigingskantine te lopen en te weten dat jij dit of dat zelf gedaan hebt of aan meegewerkt hebt!!
Het is even wat stil geweest wat betreft updates uit de BO 2.0, maar dat betekent niet dat we ook stil hebben gezeten. Na de monsterklussen van de vloer leggen en het sausen zijn vele afwerk activiteiten afgemaakt. Toiletten gemonteerd, kleedkamers ingericht, kasten ingericht en 1000 andere zaken gedaan. Natuurlijk was dit niet mogelijk geweest zonder de talloze klussers die steeds weer klaarstonden.
Hoewel de bar enige vertraging heeft ondervonden en ook nog veel andere kleine dingen gedaan moeten worden, is het moment van de verhuizing aanstaande!!
Op 21 December gaan we verhuizen. ‘s Ochtends hebben we minimaal 10 mensen nodig om de hele BreakOut van onder tot boven te soppen. Verder hebben we ook 5 – 10 sjouwers nodig voor het feitelijke transport.
Aanmelden via de klussers app, Breakoutaanvraag@gmail.com
of rechtstreeks naar Rob vd Graaf, Rob Kolster (06 53 440 231), Dirk Frijlink of Ron Hoogervorst
We verwachten rond op 21 december om 14:30 de verhuizing voldoende klaar te hebben om iedereen, die tijdens de bouw heeft geklust uit te nodigen voor een drankje en een bitterbal.
Het werken aan de BO 2.0 wordt steeds leuker! Afgelopen weekend hadden we super veel hulp en zijn daardoor lekker opgeschoten. Het sauswerk van het kantine gedeelte is helemaal af en ook het sauswerk in de kleedkamers loopt op rolletjes. Terwijl de hulptroepen met het sausen bezig waren, werd ook nog gewerkt aan het inbouwen van het sanitair en de voorbereiding van de douches.
Zowel op zaterdag als op zondag hadden we 10 personen aan extra hulp en als klap op de vuurpijl kwam Sonja van Limburgia overheerlijk gebak voor de klussers brengen. Het was werkelijk een top weekend; op deze manier wordt het bouwen een feestje!
Ook komend weekend kunnen we weer veel hulp gebruiken. Het sauswerk van de kleedruimten moet afgemaakt worden en ook van de pantry. Verder zijn er vele andere klussen te doen om ervoor te zorgen dat na het weekend de inrichting van het kantine gedeelte kan starten.
Hierbij een update van de bouwcommissie.
In de afgelopen 2 weken is er groots werk verricht. De tegelvloer is gelegd, de gietvloer in de kleedkamers aangebracht en veilig verstopt onder stucloper. De eerste aanzet voor het sausen van het plafond van de kantine is gedaan en de voorbereiding van het sauswerk in de kleedkamers nadert voltooiing. De banken voor de kleedkamers zijn ook geprepareerd.
Merel v D, Merel K, Luc V, Luc Z, Martijn, Patty, Maaike, Suus, Brit, Zoë, Ariaan, Henry B, Dyon en Jelle, ook nu weer bedankt voor de hulp; dankzij jullie hebben we de afgelopen anderhalve week grote passen voorwaarts kunnen maken!!
Wat meer en meer duidelijk wordt, is dat nog veel hulp nodig is. Leden van de bouwcommissie werken momenteel vrijwel elke avond in de BO 2.0, maar we kunnen onze tijdlijn niet halen. Week 47 gaat de bouw van de inrichting starten en voor die tijd moet al het saus- en schilderwerk in het kantinegedeelte af zijn, en de voorbereiding van de afbouw van de kleedkamers moet ook doorgaan.
De bouwcommissie is blij te kunnen melden dat er weer een grote stap voorwaarts gezet is. De firma Ouwehand heeft de werkzaamheden vrijwel afgerond en nu start het eigen werk. Met vereende krachten zijn 150 m2 vloertegels het gebouw binnen gedragen (hartelijk dank Damon en Martijn P).
Op 19 Oktober is onder de bezielende leiding van Ariaan het eerste gedeelte van de vloer gelegd. Peter vd Nieuwendijk, Henry Berbee en de bouwcommissie hebben hem hierbij geholpen en samen een prachtig resultaat opgeleverd. Op 20/10 hebben we het nog niet helemaal af kunnen maken, maar met hulp van Dyon, Jelle en Lucas hebben we toch weer meters kunnen maken.
Er blijven genoeg mogelijkheden voor eenieder om de bouwcommissie te ondersteunen. Werkzaamheden als het afmonteren van het sanitair en verlichting, bouwen buitenmeubilair, schilderwerk, aanbrengen van de banken en haken in de kleedkamers, plaatsen van de bar en nog vele andere kleine activiteiten liggen in het verschiet. Dus meld je NU aan als vrijwilliger!!!!
Hierbij weer een update over de nieuwbouw van de kantine. De firma Ouwehand heeft er flink de wind onder en er zijn weer grote stappen gemaakt. De dakconstructie is gemaakt en daarmee is het gebouw wind- en waterdicht. De installaties zijn grotendeels geplaatst en nadat de vloerverwarming is aangebracht is nu ook de dekvloer gelegd en kan het drogen van de vloer beginnen.
Hierbij een update over de nieuwbouw van de kantine. Het werk vordert gestaag en heeft op 25 Juli 2024 het hoogste punt bereikt. Alle reden om onze bouwvakkers even in het zonnetje te zetten! Aangezien er nog meer werk verzet moest worden, is het pannenbier een 0.0 versie geworden. Het gebrek aan alcohol werd ruimschoots goedgemaakt door de overheerlijke lekkerbekjes, kibbeling en haring.
Nu het metselwerk is gedaan wordt goed zichtbaar wat een top werk is geleverd door de vrijwilligers die hebben meegedaan aan het mengen van de stenen! Nogmaals hartelijk bedankt!
Met het voortschrijden van het project worden steeds meer details duidelijk. Zo hebben we besloten een aantal werkzaamheden zelf uit te gaan voeren. Denk hierbij aan het afmonteren van het sanitair, lichtarmaturen en nog wat andere activiteiten. Hiervoor zal de bouwcommissie tzt nog wel wat vrijwilligers gaan benaderen. Ongetwijfeld gaan die klusdagen net zo leuk uitpakken als de stenen stapel actie en de 100 eerste stenen.
Een ieder die graag wil meehelpen met deze activiteiten kan contact opnemen met Breakoutaanvraag@gmail.com
Menigeen zal al wat plaatjes van onze nieuwe kantine gezien hebben en het zal zijn opgevallen dat het metselwerk een speelse kleurschakering heeft. Om dit te kunnen bereiken heeft de bouwcommissie een aantal vrijwilligers nodig om tot een goede melange te komen.
Deze steen stapel activiteit vindt plaats op: Zaterdag 15 juni vanaf 9:00 uur
Heb je zin om mee te doen en boven de 14 jaar? Je bent van harte welkom bij het buitenveld / de locatie van de nieuwe kantine!! Wel vragen we je om stevige schoenen aan te doen, want als een baksteen op een onbeschermde voet valt kan dat best pijnlijk zijn. Hoewel het geen zwaar werk is, raden we je aan om een paar werkhandschoenen mee te nemen.
Wij zorgen voor het overige materiaal, de stenen en natuurlijk een bakkie koffie en iets lekkers. Vele handen maken ook hier licht werk en bij voldoende hulp denken we dit binnen 4 uur af te hebben.
Meld je aan bij Rob.Kolster@gmail.com, zodat we zicht hebben op het aantal vrijwilligers dat we kunnen verwachten.
Vrijwilligers van de handbalvereniging Foreholte hebben na het steken van een corsowagen, het organiseren van Sportparkpop en het welbekende jaarlijkse Openhandbaltoernooi voor de basisscholen (waar inmiddels zich al 56 teams voor hebben aangemeld), nu een megaklus op de planning staan. Deze keer is het de bouw van een nieuwe kantine aan de Baden Powelllaan in Voorhout. Zoals de meesten wel weten is door de herinrichting van het sportpark een verplaatsing van het handbalveld en de kantine van HV Foreholte een feit. Omdat de bouw van de huidige kantine van HV Foreholte ook voor een groot deel door vrijwilligers is gedaan, is de bouwploeg die samengesteld is voor de nieuwe kantine weer druk bezig om er nu ook een mooi gebouw van de maken.
De eerste steenlegging, waarvoor 100 stenen zijn verkocht op de handbalveiling, staat gepland half/eind juni 2024.
Na een langdurig en zorgvuldig proces is het dan eindelijk zo ver en kan nu de bouw van de kantine van start. De planning is om begin mei 2024 te starten en september 2024 het gebouw klaar te
hebben. Het gebouw zal bestaan uit een kantine en vier kleedkamers.